I kad su ti nevjernici zamke razapinjali da bi te u tamnicu bacili ili da bi te ubili, ili da bi te prognali; oni su zamke pleli pa je i Allah njima zamke pleo, jer Allah to najbolje umije

وَإِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ ۚ وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

Komentar ajeta:


Uzvišeni kaže:"I kad su ti nevjernici zamke razapinjali da bi te u tamnicu bacili, ili da bi te ubili, ili da bi te prognali″ Kada su Kurejšije odlučile izvršiti još jači pritisak na misiju Allahovog Poslanika, s.a.v.s., oni se urote protiv njega tako što se sakupe u svojoj vijećnici i počnu se dogovarati protiv njega.Jedan od njih predloži da Poslanika, s.a.v.s.,uhvate i bace u okove,a zatim da sačekaju dok ne umre.Kaže se da je Iblis tada bio među njima,pretvorivši se u lik nekog starijeg čovjeka iz Nedžda,346 da bi im pomogao u vijećanju.Kada je on čuo ovaj prijedlog o okovima,on, kao Allahov neprijatelj, povika:″Ovaj prijedlog vam je nikakav!″Zatim drugi čovjek predloži da protjeraju Poslanika, s.a.v.s., i da će onda biti mirni od njega,ali Iblis i taj prijedlog odbije.I tako se dešavalo sve dok nije ustao Ebu-Džehl - Allah ga prokleo. On je predložio da iz svakog plemena uzmu po jednog snažnog i sposobnog mladića i da im daju britke sablje,pa da onda oni zajednički ubiju Poslanika,s.a.v.s.Ako bi ga na taj način ubili,onda bi odgovornost za njegovu prolivenu krv bila na svim plemenima i u tom slučaju ne treba oćekivati da bi se Hašimije usudile boriti protiv svih ostalih Kurejšija.Kada bi oni čuli za to,oni bi to tako razumjeli,pa bi ostali bili na miru od Poslanika i on ih više ne bi uznemiravao.Tada je Iblis - u liku starca iz Nedžda - rekao:″Tako mi Boga, ovo je dobar prijedlog!Treba uraditi ovako kako je ovaj čovjek rekao, druge nam nema!″Zatim se oni raziđu,da bi tako i uradili.Međutim,tada je Džibril došao Vjerovjesniku,s.a.v.s.,i naredio mu da tu noć ne provede u kući,jer mu je Allah dozvolio da je napusti.Zatim, kada je on došao u Medinu,Allah mu objavljuje suru El-Enfal,kako bi ga podsjetio na tu nevolju u kojoj je bio i na blagodati koje mu je On podario:″I kad su ti nevjernici zamke razapinjali da bi te u tamnicu bacili ili da bi te ubili ili da bi te prognali; oni su zamke pleli, pa je i Allah njima zamke pleo, jer Allah to najbolje umije".Taj se dan nazivao danom mnoštva, zbog toga što su se svi oni složili s tim mišljenjem.A od Ibn-Ishaka prenosi se:″Allahov Poslanik,s.a.v.s., ostao je na svom mjestu sve dok mu nije došao Džibril, a.s., i rekao mu da ne noći tu gdje je inače noćivao.Tada je Allahov Poslanik, s.a.v.s.,pozvao Aliju ibn Ebi- Taliba i rekao mu da on noći u njegovoj postelji i da se pokrije njegovim zelenim ogrtačem,pa je on to i uradio.Zatim je Allahov Poslanik, s.a.v.s.,izašao napolje,a napadači su već bili pred vratima.On je nosio pregršt prašine,pa je počeo prosipati je po njihovim glavama, učeći:′Ja-Sin. Tako mi Kur'ana Mudrog′ - pa sve do riječi Uzvišenog:″I na oči im koprenu stavili - zato oni ne vide″. (36:1-9) A Allah im je u tom času oduzeo mogućnost da ga vide.Imam Ahmed vezano za riječi Uzvišenog:″I kad su ti zamke razapinjali″prenosi od Ibn-Abbasa: ″Zatim je Poslanik, s.a.v.s., krenuo i išao sve dok nije stigao u pećinu.A mušrici su proveli noć čuvajući Aliju, jer su mislili da je tu Allahov Poslanik,s.a.v.s.I kada su osvanuli,navalili su na njega,ali su tamo našli Aliju.Tako je Allah Uzvišeni poništio njihovo spletkarenje.′Gdje ti je tvoj prijatelj?′ - upitali su Aliju, a on im je odgovorio: ′Ne znam.′ Zatim su slijedili njegov trag i popeli se na brdo Sevr.Međutim,tu su se zbunili i prošli su pored same pećine jer je Allah dao da ne otkriju Poslanika, s.a.v.s.347 On je u toj pećini ostao tri noći.″A Muhammed ibn Ishak navodi da je Urve ibn ez-Zubejr riječi Uzvišenog:″Oni su zamke pleli pa je i Allah njima zamke pleo, jer Allah to najbolje umije″, protumačio, tj.Ja sam njima pravio Svoju čvrstu zamku, pa sam te  tako spasio od njih.

346 Još od tog vremena stanovnici Nedžda bili su poznati po mudrim stavovima i dobrim savjetima.Zato se šejtan prikazao u liku jednog od njih, kako bi obmanuo Kurejšije da im on daje dobre savjete i kako bi prihvatili njegov prijedlog.

347 Ove riječi između zagrada su moje.A što se tiče ovog predanja od Ibn-Abbasa,u njemu se navodi i slučaj kada je pauk ispleo mrežu.Međutim, to od njega nije vjerodostojno preneseno.

Povezani indeksi:

  1. Šejtani i džini/ Šejtani upravljaju nevjernicima