Čim primijetiš od nekog plemena vjerolomstvo, i ti njemu isto tako otkaži ugovor - Allah uistinu ne voli vjerolomnike

وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ

Komentar ajeta:


Ovdje Uzvišeni poručuje Svome Poslaniku, s.a.v.s.:"Čim primijetiš od nekog plemena", s kojim ste sklopili ugovor "...vjerolomstvo", tj. kršenje tog ugovora između vas i njih, ″...i ti njemu isto tako otkaži ugovor″, tj. obavijesti ih da si i ti također prekinuo taj ugovor, pa da budete na istom: i ti i oni ćete znati da ste međusobno u neprijateljskom odnosu."Allah uistinu ne voli vjerolomnike", tj. On ih ne voli čak i ako krše ugovor prema nevjernicima. Imam Ahmed navodi od Sulejma ibn Amira: /402/ ″Između Muavije i Bizantinaca bio je ugovorom određen rok.On je bio krenuo prema njihovoj teritoriji, želeći da dođe u njihovu blizinu, pa da ih napadne ćim rok istekne. Međutim, tada jedan stariji čovjek koji je bio na jahalici, povika: ′Allahu ekber, Allahu ekber!Pošteno radite, a ne na prevaru! Zaista je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ′...Ako neko sklopi ugovor sa nekim ljudima, neka ga nipošto ne raskida ili ne povlači sve dok ne istekne rok ili dok ga oni ne prekrše, pa da ih onda obavijesti da više ni za njega ne važi!′ Te su riječi doprle do Muavije, pa se on vrati i ustanovi da je taj čovjek bio Amr ibn Anbese, r.a.″Ovaj hadis navodi Ebu-Davud et-Tajalisi od Šu'be.Pored toga, Ebu-Davud, Et-Tirmizi, En-Nesai i Ibn-Hibban u svom Sahihu navode ga različitim senedima, također, od Šu'be. A Et-Tirmizi ocjenjuje ga kao hasen sahih hadis.

Ovaj ajet nema povezanih indeksa